ABS |
Termoplastik materiale (det mest anvendte er polycarbonate), brugt til fremstillingen af hjelme. Egenskaber: hård overflade og modstandsdygtig over for slag ved uheld, anti-rids overflade. Fremstillingsmetode af termoplastik hjelme: De er sprøjtestøbt i ét stykke under højt tryk og høj temperatur. |
Airguard |
AIRGUARD er et materiale, som er specialfremstillet af en speciel hul fiber (100% Polyamid). De hule fibre giver beklædningen en særdeles behagelig pasform - uden at øge vægten. Luftlommerne i fibermaterialet hjælper kroppen egen naturlige egenskab til at omstille sig i kulde og varme. Airguard |
Amara |
Syntetisk læder, der består af 60 % polyamid og 40 % polyurethan, som er vejrbestandigt, blødt og behageligt. Materialet giver også et godt greb, og er derfor ofte brugt til motocross-handsker. |
ceraspace™ |
Ceraspace er en ny teknologi fra Schoeller, som føjer en helt ny dimension til begrebet slidstyrke. Når almindeligt tekstil bliver udsat for høje temperaturer bliver de beskadiget. Den 3-dimensionelle overfladebehandling som ceraspace teknologien giver er yderst resistent overfor disse forhøjede temperaturer og virker som en beskyttelsesbarriere mellem tekstilmaterialet og den varme overflade. Det smelter dermed ikke og temperaturforhøjelsen holdes nede og sikrer dermed køreren mod afskrabning og gennembrud. |
COOLMAX® |
Er 100% polyestermateriale: Hjælper dig med at køle af, trækker sveden væk fra kroppen, hurtigtørrende, letvægts og åndbart. |
Cordura® |
Højkvalitetsmateriale i 100% polyamid lavet af luftige DuPont fibre. Cordura er mere holdbar og slidstærk end andre nylon typer, og er derfor mere anvendeligt til sikkerhedsbeklædning. |
D30™ |
Intelligent stødabsorbering d3o Intelligent Shock-Absorption er et patenteret, stødabsorberende materiale, fremstillet af Intelligente molekyler, der flyder med dig, når du bevæger dig, og giver en god og fleksibel pasform . Ved høje hastigheder – f. eks i tilfælde af stød – vil molekylerne låses fast og gøre materialet til en fremragende stødpude. |
Direkte ventilation |
Direkte ventilation betyder, at alle ventilationslynlåse i jakker og bukser giver direkte ventilation til kroppen, når man aflyner. Der er en åbning i membranen direkte bag ved lynlåsen. Når lynlåsen er lukket, vil åbningen være lukket til, for at give 100% vand- og lufttæthed. |
Dobbelt beskyttelses- system |
Nogle af vores jakker har dobbelt beskyttelsessystem. Takket være det, kan motorcyklisten montere en beskyttelse efter eget valg. I stedet for standard specialskum- eller CE-beskyttelse, kan en special CE-rygbeskytter tages på. Fordelen ved det er, at det giver ekstra beskyttelse fra skuldre til halebenet, og ydermere en forbedret komfort ved et indbygget nyrebælte. |
Glasfiber |
Fiberglas er et Duroplast-materiale (GRP-materiale) brugt i fremstillingen af hjelme. |
GORE-TEX® |
GORE TEX® membranen har over 1,4 billioner mikroskopiske små porer per kvadratcentimeter. Disse porer er 20,000 gange mindre end en dråbe vand, men kun 700 gange større end et vanddampmolekyle. |
Heros®-Tec |
Heros®-Tec er et materiale, som er lavet af 100% polyester, en syntetisk fiber, som er konstrueret af linære macromolekyler. Polyester er grundmateriale i flere forskellige produkter. Polyesters basale egenskaber er elastisitet, lille fugtabsorbering sammenholdt med slidstyrke og formfast. |
Aramid Ceramic |
DuPont™ KEVLAR® fiber belagt med keramisk polymer matrix er brugt i visse dele af handsker, som kræver høje standarder for modstandsdygtighed over for slid, varme, revner og gennemskæring. |
Læder |
Motorcyklistens »andet skind«. Læder er, sammenlignet med alle tekstilmaterialer, foran når det gælder sikkerhed og slidstyrke. Held læder gør sig bemærket ved sin høje slidstyrke, åndbarhed og gode pasform. Med den rigtige pleje har læder en rigtig lang levetid. Ved den rigtige forarbejdning får læderet den optimale pasform og det sikres samtidigt, at beskyttelsen sidder optimalt. Læderbeklædning skal være stramtsiddende når det anskaffes som nyt. |
Læder Pittards |
I modsætning til får med uld, er et får med hår en krydsning mellem et får og en ged. De lever kun i bjergområder på det afrikanske kontinent. Skindet er blødt og komfortabelt ligesom det er kendt fra får med uld, men strukturen i skindet er tykkere og mere modstandsdygtigt. Billedet viser en test |
TFL Cool Læder |
Det er normalt, at mørkt læder bliver opvarmet, men ikke hvis det er garvet med det specielle TFL COOL SYSTEM®, der reflekterer solstråler ligesom lyst læder. Temperaturen på læder kan COOL™ læder har forbedret modstand mod UV-stråler og beholder det gode udseende, selv når tøjet ældes. Læderet må kun behandles med farveløst læderfedt, da pigment og farve fra plejemidler kan ødelægge den reflekterende effekt. Hvis plejeprodukterne følges, vil den kølige effekt virke i hele tøjets levetid.
|
Læder – Kænguruskind |
Der findes omkring 48 forskellige kænguruer, nogle af dem er fredet ved lovgivning. Gigant kænguruen (macropus giganteus) er eksploderet i antal, så det er blevet en plage i Australien. Statskontrollerede nedskydninger er sat i værk, og det tillades at eksportere skindet. Ved hjælp af en speciel farve- og garveproces gøres skindet farvefast og modstandsdygtigt overfor sved og vand. Hvis almindeligt læder bliver vådt krakelerer og krymper det.
|
Læder – Rokkeskind |
Udsatte steder som fingerled og håndside kan beskyttes med meget slidstærkt rokkeskind, polstret med stødabsorberende gel. Dette sikrer, at en styrtet kører vil glide nemmere hen ad asfalten med mindre risiko for brækkede lemmer. |
Liprotex C-dry II |
Liprotex er et imponerende nyt produkt! Takket være den specielle C-dry II teknik brugt i produktet, kan det levere en enestående elasticitet. Det er vandafvisende, hurtigtørrende, og bibeholder dets form selv efter har været vasket mange gange. |
Membraner |
Alle klimamembraner har den samme funktion: De beskytter kroppen mod udefrakommende fugt, holder vinden ude og leder kropssved fra indersiden til ydersiden. Beklædning, der er udstyret med membran, beskytter mod alle former for dårligt vejr samtidigt med at det er komfortabelt. Alle disse tre
|
Nylon |
Fibermateriale lavet af endeløse Polyamidfibre. Materialet er holdbart og slidstærk. Det meste nylon er imprægneret, så det er afvisende over for vand og snavs. På trods af alle disse egenskaber er materialet meget let, og velegnet til regntøj, men kan også benyttes til beklædning, som skal holde dig varm. |
OutDry® |
Fibermateriale lavet af endeløse Polyamid fibre. Materialet er holdbart og slidstærk. Det meste nylon er imprægneret, så det er afvisende over for vand og snavs. På trods af alle disse egenskaber er materialet meget let, og velegnet til regntøj, men kan også benyttes til beklædning, som skal holde dig varm. |
Outlast® |
Udviklet for at beskytte astronauter mod ekstreme kuldesvingninger. Outlast® er et materiale med millioner af mikrokugler, som har evnen til at skifte egenskaber. Når temperaturen stiger ved fysisk aktivitet eller ved højere omgivelsestemperatur, reagerer mikrokuglerne ved at optage varmen. Omvendt afgives lageret varme hvis temperaturen falder. Temperatursvingninger udjævnes og resultatet er en vedvarende komfort i motorcykel beklædningen, da overophedning af kroppen undgås.
|
Polartec® Powerdry® med X-Static fibre |
Materiale lavet af 96% polyester og 4% metal-fibre (sølvioner); har antistatisk effekt, er åndbart og lugtafvisende. Holder kroppen tør, selv når man arbejder hårdt. |
Polyamid |
Er en syntetisk fiber, som næsten ikke absorberer fugt, og som er ekstremt slidstærk. Polyamid benyttes til produkter, som skal være holdbare og vandafvisende. |
Primaloft |
Er en højteknologisk fiber lavet af de fineste polyestertråde. Trådene er vævet til et ultralet materiale, som har en isoleringsevne svarende til den for fjer med den yderligere fordel, at det ikke absorberer sved. Uforligning komfort, tør fornemmelse og varm hele vejen igennem. |
Safety-Seam |
Safety-Seam: |
SAS-TEC |
Meget speciel sikkerhedsskum |
schoeller®-dynatec med Scotchlite |
Materialer med indbygget refl ekser, bestående af små bitte metalbelagte glaskugler. En motorcyklist uden refl ekser er knap nok synlig om natten fra en distance på 30 m, hvor en motorcyklist, der kører med Scotchlite materiale, er synlig fra en distance på 180m. Scotchlite reflekser giver et absolut nødvendigt bidrag til motorcyklistens passive sikkerhed, enten i stilstand eller i bevægelse. |
schoeller®-keprotec® |
Med en høj procentdel af Kevler fi bre er Schoeller® Keprotec® ekstremt slidstærkt. Det er en uvurderlig forstærkning af højrisikoområder i motorcykeljakker, -bukser og -handsker. |
Silverplus |
Hygiejne-behandling fra RUDOLF-gruppen, baseret på sølvioner. Dette forhindrer ukontrolleret vækst af bakterier på tekstiloverflader. Den naturlige balance i hudens flora påvirkes ikke. Tekstilerne vaskes hygiejnisk rene allerede ved 40º C! |
Softshell |
Soft shell (i modsætning til hard shell, der mest benyttes til tunge vind- og vandtætte jakker og bukser) er meget modstandsdygtigt overfor fugt og et yderst åndbart strækmateriale. Materialet er elastisk, meget let, varmt og fleksibelt og giver derved bevægelsesfrihed. Yderskallen har en vandafvisende belægning, og indvendigt er der et fleece-lag, som absorberer fugt og fjerner det fra kroppen. |
Superfabric® brand materials |
Superfabric består af 32% polyester og 68% epoxy resin. Denne blanding af materialer betyder maksimal komfort og fleksibilitet, og forener de positive egenskaber fra skind, såsom slidstyrke og holdbarhed. Superfarbic® brand materialer er indbygget på de meste udsatte steder. |
Teflon |
Teflon er en belægning som påføres tråden. Det beskytter materialet mod snavs og pletter og virker på molekylært plan. Med teflon afvises væskedråber og de ruller af ydersiden af materialet. Ved vask af tøjet fjernes snavs og pletter meget hurtigt. Beskyttelsen er indbygget i materialet og effekten er permanent. |
Thinsulate™ |
Et fantastisk eksempel på den termiske isolation I naturen som vi får fra pels, dun og fjer. Thinsulate™ isolering samler disse naturlige egenskaber og optimerer dem i kraft af microfiberteknologien og optimerer mobilitet og komfort. Thinsulate produkter er premieret med Øko-Tex-Label og er dermatologisk testet som allergi-neutral. |
Tricomposite |
Er en blanding af materialer benyttet i hjelmeproduktion (glasfiber, karbon og Kevlar), som resulterer i en særdeles let og stødabsorberende hjelm. |
Slidt look |
Slidt look gør hver enkelt stykke læder fuldstændig unikt. Hvert skind bliver specielt behandlet gennem den sidste del af produkt ionsprocessen (vask, polering, voksning, stenvask osv.). Hver beklædningsdel vil herved få sit helt eget individuelle look, derfor kan produktet variere fra det viste billede. |
3M™ Scotchlite™ |
Sikkerhed gennem synlighed |
3M™ Thinsulate™ |
De unikke microfibre i 3M™ Thinsulate isolation er omkring ti gange mindre end fibre i andre syntetiske isolatorer. Det betyder at de er mere modstandsdygtige overfor luft gennemstrømning og mere effektiv med hensyn til at holde dig varm. Det betyder også at der kan være flere fibre på den
|
Regulation EU 2016/425
Vigtig bruger information
Denne beklædningsdel er en kategori II certificeret PPE (personligt beskyttelsesudstyr) under EU regulation 2016/425Det er meget vigtigt, at du læser og fuldstændig forstår hele denne instruktion, før du tager produktet i brug.Læsning af denne instruktions brochure vil hjælpe dig med at vælge det rigtige udstyr og hjælpe dig med at vedligeholde dit udstyr.
Tøjets ydeevne er blevet verificeret gennem EU-certificeringsproceduren og laboratorietest af RICOTEST Notified Body nr. 0498 (Via Tione 9, 37010 Pastrengo - Verona - Italien) i forhold til de tekniske krav for FprEN 17092:2019
INTRODUKTION
FprEN 17092-2019 (Beskyttelsesudstyr til motorcyklister) er en serie af standarder inklusiv FprEN 17092-11:2019, FprEN 19092-2:2019, FprEN 17092-3·2019, FprEN 17092-4:2019, FprEN 17092-5:2019 and FprEN 17092-6:2019, som alle beskriver kravene for motorcyklisters beskyttelsesudstyr ifølge de forskellige beskyttelses niveauer, der ydes. FprEN 17092-1:2019 specificerer testmetoder der er blevet brugt til at teste motorcyklistens beskyttelsesudstyr for bekræftelse af at de lever op til kravene af den klasse af beskyttelse som de skriver/tilbyder.
Princippet i denne serie af standarder er at definere de grundlæggende præstationskrav til motorcyklistens beskyttelsesbeklædning, for at de kan tilbyde beskyttelsesklasser til motorcyklister, alt efter de risici, de kan støde på under forskellige kørestile og i forskellige miljøer. Beskyttelsesbeklædning som anført i denne serie af standarder, er beregnet til at give en vis grad af beskyttelse til motorcykelkørere uden at reducere førerens evne til at kontrollere motorcyklen væsentligt. Derudover designet til at yde tilstrækkelig beskyttelse mod de risici, som de er beregnet til at beskytte mod, såsom et fald fra en motorcykel eller en anden ulykke. Yderligere særlige farer, der kan opstå under en motorcykelulykke, kan omfatte: stød med og slid fra kørefladen, stød med førerens motorcykel, modkørende køretøjer og andre genstande."
Ingen beskyttelsesbeklædning kan tilbyde fuldstændig beskyttelse mod alle skader. Motorcyklisters beskyttelsesbeklædning er ikke beregnet til og kan ikke forhindre traumer forårsaget af højenergipåvirkninger, traumer forårsaget af alvorlige kræfter med bøjning, vridning, bøjning eller knusning som et resultat af at ramme en genstand, traumer forårsaget af ekstrem slid, traumer forårsaget af ekstreme bevægelser, eller traumer forårsaget af massive penetrationer.
BESKYTTELSESKLASSER:
Graden af risiko eller fare, som en rytter vil støde på, er tæt forbundet med typen af motorcykelkørsel og ulykkens karakter. Motorcyklister advares om omhyggeligt at vælge beskyttende motorcykelbeklædning, der passer til typen af motorcykelaktivitet og de involverede risici. De elementer, der er en del af det grundlæggende design og funktionalitet af en bestemt type motorcyklisters beskyttelsesbeklædning, kan på den anden side være uacceptable, selv om de er passende og minimalt begrænsende eller begrænsende, når de bruges i et specifikt miljø til en specifik køreaktivitet. Begrænsninger og forpligtelser i andre køremiljøer og for andre køreaktiviteter, såsom øget vægtstraffe, nedsat bevægelsesområde og/eller varmestress, og er derfor muligvis ikke acceptable til brug af alle førere under alle motorcykelaktiviteter. Beskyttelsesklasserne er detaljeret i de specifikke standarder som nævnt nedenfor.
Del 2 – Klasse AAA tøj
EN 17092-2:2020 specificerer generelle krav til motorcyklisters beskyttelsesbeklædning af klasse AAA -> beskyttende tøj, som er beregnet til at yde begrænset beskyttelse til bæreren mod slid og stød. Det gælder beskyttelsesbeklædning til motorcykler på vej. Sådanne beklædningsgenstande anvender materialer og konstruktioner, der opfylder højere krav end for beklædningsgenstande omfattet af del 3 og 4 i denne serie af standarder. Eksempler på klasse AAA beklædningsgenstande er heldragter eller todelte sæt.
!!! Disse beklædningsgenstande vil sandsynligvis have ulemper såsom - ekstra vægt, ergonomiske begrænsninger (begrænset
bevægelsesområde) eller øget termisk stress forbundet med disse beklædningsgenstande, hvilket kan være uacceptabelt for nogle motorcyklister.
Del 3 – Klasse AA
EN 17092-3:2020 specificerer generelle krav til motorcyklisters beskyttelsesbeklædning af klasse AA -> beskyttelsesbeklædning, som har til formål at yde en begrænset beskyttelse til bæreren mod slid og stød. Det gælder beskyttelsesbeklædning til motorcykler på vej. Sådanne beklædningsgenstande bruger materialer og konstruktion, der opfylder højere krav end for beklædningsgenstande omfattet af del 4 i denne serie af standarder og lavere krav end for beklædningsgenstande omfattet af del 2. Eksempler på klasse AA-beklædningsgenstande er beklædningsgenstande, der er designet til at blive båret alene og båret over. andet tøj.'
!!! Disse beklædningsgenstande giver generel beskyttelse mod de risici, der er forbundet med den største mangfoldighed af kørestile. Disse beklædningsgenstande vil sandsynligvis være mindre belastende med hensyn til ergonomi og vægt end klasse AAA-beklædningsgenstande angivet ovenfor, og nogle ryttere vil ikke finde disse ulemper acceptable for deres specifikke kørestile.
Del 4 – Klasse A
EN 17092-4:2020 specificerer generelle krav til motorcyklisters beskyttelsesbeklædning i klasse A -> beskyttelsesbeklædning, som er beregnet til at yde en minimumsnødvendig grad af beskyttelse til bæreren mod slid og stød. Det gælder beskyttelsesbeklædning til motorcykler på vej. Klasse A-tøj bruger materialer og konstruktion, der opfylder lavere krav end til del 2 og 3 i denne serie af standards. Eksempler på klasse A-beklædningsgenstande er beklædningsgenstande, der er designet til at blive båret alene eller båret over andet tøj af motorcyklister, der kører i varme omgivelser, hvilket generelt kræver brug af lettere materialer. !!! Disse beklædningsgenstande har sandsynligvis de mindste ergonomiske og vægtmæssige ulemper, er således designet til øget ergonomi og komfort, men vil have lavere beskyttende ydeevne end klasse AAA og klasse AA beklædningsgenstande.
Del 5 – Klasse B
EN 17092-5:2020 specificerer generelle krav til motorcyklisters beskyttelsesbeklædning i klasse B -> beskyttelsesbeklædning, som er beregnet til at yde begrænset beskyttelse til bæreren mod slid. Det gælder beskyttelsesbeklædning til motorcykler på vej. Klasse B-beklædningsgenstanden er til specialbeklædningsgenstande, designet til at give en tilsvarende slidbeskyttelse som EN 17092-4:2020-beklædningsgenstanden, men uden medtagelse af stødbeskyttere.
!!! Disse beklædningsgenstande tilbyder ikke stødbeskyttelse, og det anbefales kraftigt, at sådanne beklædningsgenstande er båret med mindst beskyttere som angivet nedenfor, for at tilbyde fuldstændig minimumsbeskyttelse: Hvis beklædningen er en jakke – i det mindste med EN 1621-1 skulder- og albuebeskyttelse.
Hvis tøjet er et par bukser – i hvert fald med EN 1621-1 knæbeskyttelse
Del 6 – Klasse C
EN 17092-6:2020 specificerer generelle krav til motorcyklisters beskyttelsesbeklædning i klasse C. Den gælder for beskyttelsesbeklædning til motorcykler på vej. Klasse C-beklædningsgenstanden er til specialiserede ikke-skalbeklædningsgenstande, som er ensemblebeklædningsgenstande, designet kun til at holde en eller flere stødbeskyttere på plads, enten som et undertøj eller som et overtøj. Disse beklædningsgenstande er designet til kun at give stødbeskyttelse for områder, der er dækket af stødbeskytterne.
!! Disse beklædningsgenstande giver IKKE minimal slidbeskyttelse og giver IKKE minimal beskyttelse mod stød. Som sådan er Klasse C-beklædningsgenstande beregnet til at blive båret med Klasse AAA- eller AA- eller A- eller B-beklædningsgenstande for at forbedre beskyttelsen af Klasse AAA, AA, A eller B-tøj.
ZONEINDDELING AF RISIKOKATEGORI
Ydeevnekravene i de forskellige ovennævnte standarder for motorcyklisters beskyttelsesbeklædning er baseret på specifikke præstationskrav for beklædningsgenstandens "risikokategorizoner". Risikokategorizoner defineres efter sandsynligheden for, at det område af beklædningsgenstanden, der indgår i zonen, vil blive udsat for mekanisk belastning i tilfælde af en ulykke.
EN 17092:2020-serien beskriver tre forskellige zoner:
- Zone 1 – de områder af motorcyklisters beskyttelsesbeklædning, der har en høj risiko for beskadigelse (påvirkning, slid og rivning)
- Zone 2 - de områder af motorcyklisters beskyttelsesbeklædning, der har en moderat risiko for beskadigelse (afskrabning og rivning)
- Zone 3 - de områder af motorcyklisters beskyttelsesbeklædning, der har en lav risiko for beskadigelse (afskrabning og rivning)
Zone1 Zone 2 Zone 3
Det er meget vigtigt, at hver motorcyklist vælger det korrekte beskyttelsesniveau, alt efter ulykkesrisici og kørestil.
STØRRELSE OG TILPASNING:
For at give det tilsigtede beskyttelsesniveau er det vigtigt, at tøjet har den passende størrelse og sidder tæt, men ikke for stramt, uden at begrænse din bevægelse. Det er vigtigt at vælge den rigtige størrelse! Skulle du have svært ved at vælge den rigtige størrelse, så tøv ikke med at prøve forskellige modeller.
Herrestørrelser - Mål i centimeter
US buksestr. |
28 |
30 |
32 |
34 |
36 |
38 |
40 |
42 |
44 |
46 |
EU Buksestr. |
44 |
46 |
48 |
50 |
52 |
54 |
56 |
58 |
60 |
62 |
Talje |
72- 76 |
76- 80 |
80- 84 |
84- 88 |
88- 92 |
92 -96 |
96- 100 |
100-104 |
104-108 |
108-112 |
Hofte (19 cm fra taljen)
|
87- 91 |
91- 95 |
95- 99 |
99- 103 |
103-107 |
107-111 |
111-115 |
115-119 |
119-123 |
123-127 |
Lår
|
52- 53 |
55- 55 |
56- 57 |
58- 59 |
60- 61 |
62- 63 |
64- 65 |
66- 67 |
68- 69 |
70- 71 |
Højde |
|
168-172 |
172-176 |
176-180 |
180-184 |
184-188 |
188-192 |
192-196 |
196-199 |
|
Damestørrelser - mål i centimeter
US buksestr. |
26 |
28 |
30 |
32 |
34 |
36 |
38 |
40 |
42 |
44 |
EU Buksestr. |
40 |
42 |
44 |
46 |
48 |
50 |
52 |
54 |
56 |
58 |
Talje |
66- 70 |
70- 74 |
74- 78 |
78- 82 |
82- 86 |
86- 90 |
90- 94 |
94- 98 |
98- 102 |
102-106 |
Hofte (19 cm fra taljen)
|
90- 94 |
94- 98 |
98- 102 |
102-106 |
106-110 |
110-114 |
114-118 |
118-122 |
12- 126 |
126-130 |
Lår
|
54- 55 |
56- 57 |
58- 59 |
60- 61 |
62- 63 |
64- 65 |
66- 67 |
68- 69 |
70- 71 |
72- 73 |
Højde |
165-168 |
169-172 |
173-176 |
177-180 |
181-184 |
181-184 |
185-188 |
185-188 |
185-188 |
185-188 |
Indvendig benlængde |
Kort |
Regular |
Lang |
Mål i centimeter |
74/X |
79/79 |
84/84 |
BRUGSANVISNING:
ADVARSEL!
- Brug ikke beskyttelsesbeklædningen til andre formål: Forkert håndtering kan alvorligt reducere den ydede beskyttelse.
- At køre på motorcykel er i sagens natur farligt: at bære beskyttelsesudstyr bør ikke være en undskyldning for at øge risikoberedskabet.
Ikke desto mindre kræver fornuftig motorcykelkørsel, at hele kroppen er beskyttet, når man kører. Bær altid dit tøj i kombination med andre former for PPE, inklusiv hjelm og andre tilsvarende eller komplementære PPE-beklædningsgenstande såsom jakke eller bukser, andre stødbeskyttere, støvler (i overensstemmelse med EN 13634) og handsker (i overensstemmelse med EN 13594) og synlighedsbeklædning (i overensstemmelse med EN 1150) eller tilbehør med høj synlighed (i overensstemmelse med EN 13356). Adskilte jakke og bukser skal overlappe hinanden tilstrækkeligt, når rytteren er i køreposition, for at sikre, at intet område af kroppen forbliver afdækket.
Før kørsel skal tøjet tages på, lukkes helt og alle lommer med lynlåse skal lukkes. Hvis fastgørelsesanordningerne består af stropper, elastik eller andet, skal både deres effektivitet og tætning verificeres. Hvis en velcrolukning er til stede, skal den kontrolleres for tæthed og slitage.
Den korrekte placering af beskyttere er vigtig. Før du starter din tur, skal du sikre dig, at alle beskyttere er i den korrekte position i forhold til de områder, de er beregnet til at dække. Sørg for, at beskyttelsesfastholdelsessystemerne er korrekt fastgjort.
Aftagelige beskyttere skal indsættes og holdes på plads under kørsel.
ADVARSEL! Brug aldrig dit tøj uden de indsatte stødbeskyttere.
OPBEVARINGSINFORMATION:
Hæng tøjet på en bøjle på et tørt og godt ventileret sted.
RENGØRING:
Vask dit tøj i henhold til instruktionerne på den syede plejelabel. Må ikke bleges, ikke renses, ikke tørretumbles. Fjern de indvendige beskyttere, før du vasker dit tøj!
Før hvert brug skal brugeren inspicere tøjet for tegn på slid eller beskadigelse (såsom løse tråde eller huller) eller beskadigelse. I tilfælde af synlige skader skal den omgående udskiftes.
Det er vigtigt, at der ikke foretages ændringer eller reparationer: du må ikke pille ved dit tøj. Hvis reparationer er påkrævet, eller hvis du er i tvivl om tøjets tilstand, bedes du kontakte din forhandler. Forsøg ikke selv at reparere tøjet. Efter enhver ulykke skal beskyttelsesudstyret kontrolleres af autoriseret personale for at fastslå, om det stadig er fuldt funktionsdygtigt.
INSTRUKTIONER FOR BORTSKAFFELSE:
Produktets levetid er strengt relateret til dets brug, rengøring og deraf følgende materialenedbrydning. Ved slutningen af dit tøjs levetid skal du sørge for ikke at kassere det i det naturlige miljø. Følg venligst de gældende lokale regler for bortskaffelse af kommunalt affald. Beklædningen indeholder ingen komponenter, der er underlagt særlige bortskaffelsesbetingelser.
OPLYSNINGER INDEHOLDT I CE-MÆRKEN
European mark of conformity with Regulation EU 2016/425
Beklædningsgenstand beregnet til motorcykelbrug
Beskyttelsesklasse opnået
Nr./år af det tekniske udkast til reference
Læs brugsanvisningen før brug
Registreret varemærke tilhørende producenten
PARADO 661 Artikelnavn og kode
11,5 oz elastisk denim, bomuld, elastan materialesammensætning
vaskeanvisning:
vask ved eller under 30°
må ikke renses
strygejern ved lav temperatur
tørretumbles ved lav temperatur
må ikke bleges
Lavet i Pakistan
Størrelsesbetegnelse (eksempel)
34W 32L
EU-OVERENSSTEMMELSESERKLÆRING
EU-overensstemmelseserklæringen for denne PPE-beklædning kan downloades på www.bikerscrown.com i afsnittet EU-overensstemmelseserklæring.
GARANTI:
Garantien i 2 år bortfalder, hvis:
- Materialet er ændret eller beskadiget.
- Hvis ændringer foretages uden tilladelse fra producenten.
- Hvis interne eller eksterne komponenter tilføjes uden tilladelse.
- Hvis det er blevet rengjort eller vasket med opløsningsmidler eller andre ætsende stoffer, der beskadiger produktet.
- Ukorrekt brug end specificeret heri.
Identifikation af producenten:
Bikers Crown s.r.o.
Pražská 481/IV
503 51 Chlumec nad Cidlinou Tjekkiet