FRI FRAGT PÅ ORDRER OVER 1000,-
DAG TIL DAG LEVERING PÅ LAGERVARER
FYSISK BUTIK OG WEBSHOP
+25 ÅRS ERFARING
Her finder du svar på de fleste spørgsmål.

Personlige oplysninger
Ingen personlige oplysninger der registreres hos MotoHaus, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos MotoHaus.

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.

Shopsystemet anvender cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos MotoHaus på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.


Hvordan bestiller jeg fra webshoppen?

Trin for trin beskrivelse af hvordan man bruger webshoppen!

1)

 Find den ønskede vare.
2) 

Kom varen i indkøbskurv ved at klikke på symbolet "Læg i kurv".

3) Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere.

 Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boxen med antal. 'Opdater kurv', hvis du vil se prisen efter ændringerne.
4) 

Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder "Gå til kassen".

5) På næste skærmbillede vælger du betalingsform og forsendelse.
6) 

Herefter skal du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. Klik "Forsæt".

7) 

Bekræft ordre - opsamling af bestilling og en data du har indtastet.

8) 

Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på "Afslut køb". Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført.

9) 

Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger.

10) Når din bestilling er ekspederet, får du igen en elektronisk meddelelse.
   












Betaling

MotoHaus modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

MotoHaus krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Pengene bliver først trukket på dit kort når varen afsendes

Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand som du modtog den og i original emballage. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Reklamationsret
MotoHaus yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles MotoHaus indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres.

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

MotoHaus
Rønnovsholmvej 59
9800 Hjørring
Tlf.: 98 80 07 14
Email: ordre@motohaus.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand som du modtog den og i original emballage. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og MotoHaus har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.


Levering
Få sendt dine varer til nærmeste Pakke-Shop og hent dem hvor og hvornår det passer dig!
Varerne leveres til en af de 500 pakke-shops (bla.Shell, Brugsen, kiosker og tankstationer etc.) - du vælger selv hvilken, når du bestiller. Vores system viser dig en liste med 15 pakkeshops i dit område. Vælg den der passer dig bedst, og se evt. lokationen på et kort for at være helt sikker.
Med GLS Pakke-Shop kan du få leveret dine varer, der hvor du alligevel kommer forbi når du kører fra skole, arbejde, henter børn eller køber ind. Med over 500 pakke-shops at vælge imellem er der altid en i nærheden.
Så bliver det vist ikke meget lettere!


Post Danmark
MotoHaus sørger for levering med Post Danmark til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. MotoHaus kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender MotoHaus naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage. MotoHaus tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering.

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet!

Pristryghed
For at opnå pristryghed gælder følgende:

• Hvis butikken er en netbutik må den ikke være en auktionssside eller lignende.
• Varen skal være samme model, størrelse og farve.
• Prisen i den anden butik skal være ordinær pris, og må ikke være udsalgspris, kampagnepris eller lignende.
• Ved nethandel er det almindeligt, at butikker tager ekstra betaling for fragt og administrationsgebyrer. Fragt og gebyrer skal derfor regnes med i prisen, når prisen skal sammenlignes med vores pris.
• Prisen fra den anden butik skal kunne dokumenteres.

Sådan gør du:
Før du bestiller, sender du en mail på ordre@motohaus.dk med link til varen og/eller en beskrivelse af hvordan vi finder varen på siden.
Herefter undersøger vi informationerene i din mail og giver dig besked.

God fornøjelse:-)